Over flere år hadde det vært en utfordring å få tak i dyktige selgere til ledige salgsjobber i firmaet. FINN-annonser var blitt brukt, men nå foreslo vi å klinke til litt mer. Det ble til «Uansett bakgrunn». Poenget med navnet var for å vise til at det ikke har så mye å si hva du har jobbet med før, men at det viktigste er at du er en utadvendt person som vil komme i kontakt med folk og finne riktig produkt.

Vi brukte fargene fra den utviklede profileringen som bakgrunn på bildene og filmene, for å skape en subtil dobbeltbetydning: Uansett bakgrunn.

Video
Foto
Videoproduksjon

Rekrutteringskampanje

Nettside

Landingsside

For å støtte kampanjen utviklet vi en dedikert landingsside. Denne siden ledet besøkende videre til mer informasjon. Målet var å gi en sømløs brukeropplevelse ved å koble til hovedkampanjen. Den visuelle profilen fulgte kampanjens design, og alt ble satt opp for å sikre maksimal synlighet og engasjement.

Gå til landingssiden
Kampanje

Resultat

Kampanjen ble svært godt mottatt for sin kreativitet og unike tilnærming. En person som ikke engang var på utkikk etter jobb, ble så engasjert at hun søkte på stillingen. Sørlandsreklame ansatt to nye personer, og de kom fra helt forskjellige yrker, noe som viser hvor bredt kampanjen appellerte og hvor effektiv den var i å tiltrekke mangfold.